LP - Skivor : Iron Maiden - The Beast Unmasked 2017

Omslaget till LP:n 

Baksdian med låtlista 

Skivpåsen är vit 

LP:n är läckert marmor färgad

Etiketten 

Promotion Copy Not For Sale 

Cult Legend Recordings heter skivbolaget 






Musiker


Steve Harris - Elbas
Paul Di'Anno - Sång
Dave Murray - Gitarr
Dennis Stratton - Gitarr
Clive Burr - Trummor



Låtlista


A-Sidan 


The Ides Of Match
Sanctuary
Prowler
Remember Tomorrow


B-Sidan 

Running Free
Transylvania
Phantom Of The Opera
Iron Maiden
Drifter


Live at Scandinavium , Gothenburg, Sweden 10 October 1980 as support of Kiss.



Nu kommer vi till något som jag inte riktigt skall hålla mig till.
Det är en Bootleg och är Iron Maiden s första spelning i Sverige 1980 på Scandinavium i Göteborg.
Så det är lite att vänta sig med ljudmässigt men jag skall inte klaga på sitt eget sätt.


Bandet är verkligen laddade med energi som inte går att ta miste på.
Även låtlistan är helt magisk och jag önskar att jag kunde ha varit där själv.
Men man får blunda och bara drömma sig till det.

Köpte denna mest för samlingen skull och över att ha någon bootleg hemma i samlingen
Skivan är dock riktigt läckert så jag skall inte klaga över det med


Betyg 4/5

Kommentarer