LP - Skivor : Ellen Sundberg - Du sålde min biljett - Ellen Sundberg sjunger Kjell Höglund 2018

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är vit

LP:n är svart 

Etiketten 






Musiker



Robert Lindqvist - Bas
Emil Karlsson - Trummor
Markus Ernehed - Orgel
Johan Arveli - Pedal Steel Gitarr
Ellen Sundberg - Sång

A-Sidan 

När Tåget Lämnar Perrongen
De Fördömdas ö
Brustna Drömmars Boulevard
Man Vänjer Sig
Du Sålde Min Biljett
Pandoras Ask

B-Sidan 

Genesarets Sjö
Stormen Före Lugnet
Häxprocess


Att någon skall ge sig på att tolka de konstigaste giganterna inom svensk musik är nog ett väldigt svårt jobb. Kjell Höglund s musik är en del av mitt liv som jag inte kan komma förbi. Så det skal bli intressant att lyssna Ellen Sundberg tolkningar av just Kjell Höglund. Det är väldigt svårt att bedöma om skivan är något att ha eftersom man älskar Kjell Höglund. Men Ellen Sundberg gör det riktigt bra på sitt eget sätt. 


Samtidigt så är det väldigt välkommet att hon lyfter fram vissa låtar som Kjell inte har nått någon ny publik med. Man slipper de uttjatade låtarna Jag hör hur dom ligger med varandra , En stor stark,
Lugnare vatten Maskinerna är våra vänner.

Nej här finns en del guldkorn från Pandoras Ask och även Häxprocess.
Så det blir en härlig stämning när man lyssnar på en cover skiva denna gång.

Det är bara så härligt att bara luta sig tillbaka och bara njuta av Ellen Sundbergs tolkningar
Jag vet att jag var skeptisk från början men jag får be om ursäkt och bara lyfta på hatten och buga.
Det enda jag funderar på måste jag säga och det är hur Ellen Sundberg orkar att sätta hela låten Häxprocess som är ca 15 min och det är hela låten. Det är frågan det. 


Skivan växer för varje gång man lyssnar på den och den bara finns där och det är med kärlek och med värme som Ellen Sundberg tolkar Kjell Höglund och det är ett fint kvitto och med kärlek till hos Kjell Höglund fans som finns i vår värld.


Jag är kär och lycklig


Betyg 5/5

Kommentarer