Musik på CD: XT - Saved By The Blood 2017

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlistan



Booklett + CD 

CD:n







Musiker



Peter Carlsohn - Bas
Mick Nordström - Trummor
Björn Stigsson - Gitarr
Dan Tibell - Keyboards
Sonny Larsson - Sång



Låtlista


Watchman
The One
I Will Follow You
All Of Your Love
What's Going On
The Last Supper
The Crucifixion
The Resurrection




Nu blir det en till Gospel skiva här på bloggen.

Denna gång med ett band som jag inte har hört förut XT heter bandet och skivan heter Saved By The Blood.
XT består av medlemmar från Leviticus & Jerusalem ( Jerusalem finns flitigt här på bloggen). Så XT kan bara vara positivt till att lyssna på . Det kan bara inte bli fel
Eller kan det verkligen bli det. Svaret måste nog vara NEJ
Har finns det både influenser till Narinia , Jerusalem och Leviticussom vi redan vet.
Så jag klagar inte. Skivan är en riktigt käftsmäll som flörtar lite med 80-Tals rocken.
Men ändå så finns det något där som får mig att bara sitta och headbanga eller bara njuta av musiken.


Skivan har även en del AOR – inslag som man kan inte komma ifrån och det är
med besked att bandet XT är på väg tillbaka med besked. Här finns allt och lite till.

Låtarna är mellan 3- 6 min dock är den starkaste och bästa är på 12 min.
Skivans starkaste svit är nog från Låten The Last Supper – The Resurection
Det handlar om Jesu Kristi sista måltid och korsfästelsen.



Skivan är väldigt svårt att lyssna på första gången men efter 2 varv så sitter man och bara njuter av allt som kommer fram ur högtalarna.



Vilken Comeback om man får säga det. Måste kolla upp ett bar skivor till med XT.
Dock tror jag att jag ha Leviticus boxen i min hylla någonstans. Är dock lite osäker


Men XT jag är väldigt glad över denna skiva och jag hoppas på att ni fortsätter ett tag till med er musik , Vi behöver er grabbar.


Betyg 5/5

Kommentarer