LP - Skivor : Slowgold – Glömska Gold 2015

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen Bild 1 med texterna 

Skivpåsen Bild 2 med texterna 

LP:n i guld

Etiketten 

Gul prick = Guld utgåvan

Gaphals logga





Musiker 

Slowgold - Sång



Låtlista



A-Sidan

Glömska
Detta Är Dagen
Kort Sommar
Brinna Långsamt


B-Sidan

Vila
Innan Regnet
Rosor
Dina Systrar
I Regnet
Mitt Hjärta






Jag måste erkänna en sak att jag blev väldigt förvånad över detta släpp.

Slowgold (eller Amanda Werne som hon heter egentligen) Hon släppte en skiva 2015 som heter Stjärnfall som jag utsåg till årets album i LP – listan


Men helt plötsligt så finns det 2 album till med Slowgold utgivna i slutet av 2015.
Så vi börjar direkt med det andra albumet som är ett helt nytt album.


Glömska är en pärla att lyssna på.
Skön psykadelisk och helt magisk att lyssna på.
Vad mer kan man begära egentligen.

På denna skiva finns det en instrumental låt som heter Innan Regnet och jag är förvånad över det på mitt eget sätt. Det ger mig lite nyfikenhet om det finns mera instrumental musik inspelad eller är det bara ett snedsprång från vad som redan är inspelat. Hoppas kan man alltid.

Jag gillar Slowgold och jag kommer aldrig att tröttna på henne.
Hoppas på en turné snart och även att hon kommer till Linköping.



Har även sett lite klipp med Slowgold och Baby Grandmothers och det är helt fantastiskt
hoppas på ett samarbete

Slowgold och Baby Grandmothers




Slowgold och Baby Grandmothers - Being Is More Then Life







Betyg 5/5 

Kommentarer