Vinyl Singlar: Frank Zappa ‎– Don't Eat The Yellow Snow / Down In De Dew RSD 2014

Omslaget till singeln

Baksidan med Låtlista 

Skivpåsen

A-Sidan

B-Sidan







Musiker

Frank Zappa - Sång, Gitarr, Bas, Bouzouki
Lynn - Sång, Körsång
Robert Camarena - Sång, Körsång
Ruben Ladron de Guevara - Sång, Körsång
Debbie - Sång, körsång
Ray Collins - Bakgrundssång
Sue Glover - Bakgrundssång
Kerry McNabb - Körsång,
Sal Marquez - Trumpet
Ian Underwood - Saxofon
Napoleon Murphy Brock - Saxofon, Sång
Bruce Fowler - Trombon
Don "Sugarcane" Harris - Violin
Jean-Luc Ponty - Violin
Ruth Underwood - Slagverk
George Duke - Keyboards, Körsång
Tony Duran - Gitarr
Tom Fowler - Elbas

Låtlista



A-Sidan

Don't Eat The Yellow Snow

B-Sidan

Down In De Dew



En singel som jag hade tur att få tag på eftersom vi fick inte så många. Så jag hade tur.

Denna låt hörde jag när jag gick på folkhögskola i Norrköping. Vi fick ta med oss musik som vi tyckte om', jag hade Kebnekajse , och läraren hade Frank Zappa - Don't Eat The Yellow Snow.

Vilken rolig låt tänkte jag medan jag lyssnade på den.

En utmärkt singel och en riktigt härlig låt. YES att jag fick tag på den. En utmärkt minne och en låt som kommer att sitta i skallen ett bra tag. 

Frågan är ändå om man kan ta denna låt på allvar eller inte. kanske med tiden. Dock när man lyssnar på den ett par gånger så kan bara inte låta bli att sluta digga denna singel. 

Betyg 5/5

Kommentarer