LP - Skivor : Niels Nielsen – ATVID 2013 Vit Vinyl 12-Tums vinyl

Omslaget till LP:n

Baksidan till LP:n

LP-Påsen
finns inget annat

Härliga LP:n

Etiketten på LP:n

Gaphals loggan

NT (Norrköpings Tidningar) tyckte detta.
och jag håller med





Musiker

Niels Nielsen - ??
Henric Bellinger - ??
Anders Ristenstrand - ??

Låtlista 

A-Sidan 

Look Me Into My Eyes
Depend
Sun Dazed Railway
I´m Not Here

B-Sidan 

Whatever I Fell
Shadow Twin
Rock & Stones
Still So Young

plattan är ca 37 min lång Dock vet jag inte hur många exemplar det finns


Har bloggat om Niels Nielsen tidigare

Vinyl Singlar: Niels Nielsen - Shadow Twin 2012

Vinyl Singlar: Niels Nielsen - Dpend 2013



När jag fick reda på att Niels Nielsen skulle släppa sitt debutalbum blev jag glad.
visserligen så tänkte jag att jag måste ha en Vit Vinyl och inte den svarta.
Bengans lovade mig att fixa det och nu har den äntligen kommit.
Har det varit värt att vänta på den då? svaret har självklart varit JAAAA.

Niels Nielsen spelar en Synt musik som jag inte riktigt vet vad jag skall kalla.
Det är väldigt lugnande och lite bit-bopig. Men ändå är det något som sitter där.
ändå brukar jag inte lyssna på sådan här musik. Har dock fått äta upp mina åsikter med tiden.
Vissa tycker att jag är en idiot ang syntmusiken. Men nu tappar jag tråden. Tillbaka till plattan.

Det är bra så riktigt bra. allt bara är och det är väldigt härligt och perfekt avsappnande.
Det blir aldrig så tråkigt och trist. Underbar och härlig platta.
Rösten är lite för mjuk men det går att lyssna på den och det låter bra.

Riktigt bra jobbat med denna platta och Niels Nielsen skall vara stolt över denna debut.
mycket bra, Ser alla redan fram emot att följa dessa.
Samtidigt så grämer det mig rejält att missa dom på Bråvallafestivalen.
Men det kommer nog flera chanser.  det är jag säker på

Pattan finns på Spotify men så klart så skall du köpa denna antingen på LP eller CD.
och köper du CD:n så får du med några extra Remixar (Har dock inte lyssnat på dom).
Men det är synd att dom bara finns på CD:n. Men man kan inte få allt häri världen.
Får se om jag med tiden köper CD:n Men jag är väldigt nöjd med vinylen.


Niels Nielsen har visst haft många järn i elden läs mera här DS
Niels Nielsen är även medlem i gruppen Dead Soul 









Betyget är jag lite kluven till måste jag säga.
Eftersom jag vet inte vad jag skall sätta denna gång.
Men efter mycket tänkande så blir det 5/5



Kommentarer