Vinyl Singlar: Night - Stand your ground / Hard Working Man 2012



Omslaget till singeln

Baksidan till singeln

Papperspåsen inget annat

Papperspåsen inget annat

A-Sidan

B-Sidan

Etiketten






Musiker

"Burning Fire" - Gitarr / sång
"Midnight Proppen" - Gitarrer
"Highway  Filip" - Bas
"Linus Lightning" - Trummor



A-Sidan 

Stand Your Ground


B-Sidan 

Hard Working Man


"Linköpingsbandet Night har gjort sig ett namn som ett av Östergötlands hårdast slitande band som alltid levererar live iförda jeansjackor, långhåriga prins Valiant-frisyrer samt glödande hjärtan som som överskiner allt i sin närhet. Night har skrivit på ett skivkontrakt med Gaphals för sin första fullängdare och släpper den 15:e December sin debutsingel ”Stand Your Ground” på vinyl och digitalt. Titelspåret “Stand your ground” har redan lämnat ett avtryck på oss som fått uppleva Night live och låten släpps redan idag som musikvideo och en första försmak av vad som komma skall."



När jag läste dessa rader tänkte jag att detta är nog något för mig.
trots att jag aldrig har hört detta band. Jag har en god vän som är hårdrockare mer än mig
Han sken upp när jag sa att Night ska släppa en singel. Dom är skitbra köp direkt.
I förgår så såg jag att


Bengans Linköping hade lagt upp denna statusuppdatering 




Gick och köpte den så klart vad annars

Det låter riktigt bra härliga texter och hårt lite Dundertåget och Hellacaopters
Denna kommer jag att spela flera gånger hemma
Fattar som sagt inte hur Gaphals Överaskar mig hela tiden 
Tänk om man jobbade där skulle vara härligt 

Betyg 5/5


PS Detta blev mitt sista Skivköp för denna gång DS 

Kommentarer